اصول طرح و برنامه ريزي کسب و کار
برنامه کسب و کارچيست؟
برنامه کسب و کارروش اجراي يك فعاليت تجاري در يك دوره زماني مشخص را بيان ميكند که شامل بخشهاي گوناگون از
جمله بازاريابي و توجيه اقتصادي طرح مي باشد
فلسفه پيدايي طرح
انسان هاي بيشماري داراي افکار و تصورات ذهني خلاقانه و خاصي مي باشند که براي عملياتي کردن آن نياز به مطرح ساختن آن به غير دارند ، اما به دليل عدم توانايي در تصوير سازي آن هيچگاه موفق به پياده سازي افکار خود نمي گردند . بايد باور داشت اگر اين افراد توانايي پياده سازي
در مقابل انسان هايي نيز بودند که مي توانستند اين تصورات را به واقعيت تبديل نمايند اما به دليل سرعت تغييرات در عصر کنوني که به عصر عدم تداوم شهرت يافته که در آن اندوخت ها وتجارب گذشته وما تضمين کننده آينده نمي باشد و با پيچيده تر شدن تجارت و بازارها حضور و بقا در عرصه هاي داد و ستد و تجارت تخصصي تر گشته و به تبع آن تبديل کردن ايده ها به واقعيت و به محصولات و خدمات به تنهايي امکان پذير نمي باشد و نياز به شريک و يا
ضرورت برنامهريزي به عنوان بخشي از هر فعاليتكاري :
برنامهريزي خوب ميتواند:
* با تعيين چشمانداز و رسالت شركتي، مديريت را در دستيابي به اهداف كوتاه و بلندمدت ياري ميدهد.
* كارآفرين را در ادارة كسبوكار راهنمايي كند؛
* در پيشرفت و بهبود كار كمك نمايد؛
* از بروز اشتباههاي زيانبار جلوگيري كند؛
* فرآيندهاي مختلف کسب و کار را بهينهسازي كرده و از اتلاف مواد اوليه، كار و سرمايه جلوگيري نمايد؛
درباره این سایت